Nieuwsbrief bestuur

Heldere cijfers laten zien wat er bereikt en nodig is.”

Sinds de opening van Hospice de Liefde eind februari 2020 hebben we 90 gasten en hun naasten in aandacht, openheid en liefde mogen ontvangen.

Hoe we dat samen voor elkaar krijgen?

60 zorgvrijwilligers die met hart en ziel klaar staan voor alle gasten en hun naasten. Met directe zorg, koffie, een praatje, een voetmassage of ‘even tussendoor’ de strijk te doen.

14 kookvrijwilligers die dagelijks verschillende, verse maaltijden verzorgen. Soep, risotto met zalm, een paar pannenkoekjes, sperzieboontjes met een stukje rundvlees. Maar ook voor een kroketje of een tosti kan gezorgd worden.

12 tuinvrijwilligers die, afhankelijk van het seizoen, in de kas, tuin en boomgaard zaaien, oogsten, grasmaaien, schoffelen, onkruid wieden of snoeien.

En nog eens 20 hands on-vrijwilligers die voor allerlei onderhoudsklussen zorgen, boodschappen doen, voor de communicatie zorgen, het gebouw verfraaien, het bestuur vormen et cetera.

8 thuiszorgmedewerkers die als vast team onze gasten persoonlijke zorg verlenen.

2 coördinatoren en 5 plaatsvervangende coördinatoren die 24/7 de dagelijkse hectiek rustig het hoofd bieden.

6 jaarrekeningen en jaarverslagen met heldere cijfers zijn te vinden op onze website.

Wordt donateur van Hospice de Liefde en help ons helpen.

Elk opstartend hospice in Nederland moet het de eerste jaren zonder overheidssubsidie doen. Voor het waarborgen van de continuïteit is dan ook nog veel geld nodig. Maar ook mét subsidie staan we voor de uitdaging om een jaarlijks tekort van € 75.000 bijeen te brengen om de exploitatie rond te krijgen. Vaste donateurs kunnen ons daar enorm bij helpen.
Helpt u ons helpen? Meld u dan hier aan als donateur!

Met uw hulp kunnen we samen de laatste levensfase van onze gasten lichter maken.