Vrijdag 11 februari overhandigde een medewerker van Lush aan de Beurstraverse in Rotterdam, drie grote tassen met heerlijk geurende cosmetica producten aan een coördinator en een vrijwilliger van Hospice de Liefde. Evelien, die zich bezighoudt met Charity bij Lush, zocht contact met het hospice omdat ze vindt dat de vrijwilligers die elke dag klaar staan om de laatste levensdagen van ongeneeslijke zieke mensen te verlichten, een verwenmoment verdienen.

Josine Engels, een van de coördinatoren van het hospice, is blij met de spontane geste: “Maandag 14 februari is het Valentijnsdag. Daar zouden we normaal gesproken geen aandacht aan schenken. Ook al is de naam van ons hospice ‘De Liefde’, zegt ze met een knipoog. “Maar deze verwen-attentie past perfect bij het idee achter Valentijn; laten weten dat je iemand waardeert om wat hij of zij is of doet. Een prima moment om onze vrijwilligers te laten weten dat ook mensen van buiten het hospice het werk van onze vrijwilligers waarderen.”