PERSBERICHT

Rotterdam, 2 oktober 2021

Hospice de Liefde wil 100 donateurs werven

In Hospice de Liefde brengen mensen die ongeneeslijk ziek zijn de laatste fase van hun leven door. Sinds de opening, eind februari 2020, zijn in het hospice in Rotterdam Zuidwijk al 90 gasten en hun familie en vrienden liefdevol ontvangen. Om door te kunnen gaan met dit mooie werk is veel geld nodig. Daarom is het hospice gestart met een campagne om extra donateurs te werven.

Onder het motto ‘Helpt u ons helpen?’ wil Hospice de Liefde de komende drie maanden meer vrienden zien te krijgen. Tot eind december 2021 spannen vrijwilligers, het bestuur en de Stichting Vrienden van Hospice de Liefde zich extra in om minimaal 100 donateurs te werven.

Waardevol in laatste levensfase

Elk opstartend hospice in Nederland moet het de eerste jaren zonder subsidie vanuit de overheid doen. Naast de inzet van veel vrijwilligers is Hospice de Liefde echt afhankelijk van donaties. Als vriend helpt u het hospice ook in de toekomst de missie waar te  blijven maken: de laatste levensfase van de gasten lichter maken.

Met uw hulp zorgen we voor verse maaltijden, schone gastenkamers, fris gewassen beddengoed en training van vrijwilligers tot aan een bloemetje op de tafel. Ook kunnen professionele krachten worden aangenomen en krijgen gasten die de eigen bijdrage niet kunnen betalen een kans om in het hospice te worden opgenomen.

“Voelt als thuis”

Veel gasten, familie en vrienden die al in Hospice de Liefde zijn geweest geven aan het een fijne, waardevolle plek te vinden. “Het voelt bijna zoals thuis. Je wordt warm ontvangen en in alle rust en met veel aandacht verzorgd.”

Word ook donateur!

Helpt u het hospice helpen? U kunt zelf aangeven voor welk bedrag u het hospice wilt steunen. Alle beetjes helpen. Meer informatie vindt u op de website www.hospicedeliefde.nl/word-donateur. U kunt veilig online doneren.

Volg Hospice de Liefde op social media

De campagne ‘100 donateurs werven’ loopt nog tot eind december 2021. Met nieuwsbrieven, een kaartenactie, berichten op Facebook en posts op Instagram en mooie interviews op de website brengt het hospice de campagne de komende maanden onder de aandacht. Volg voor het laatste nieuws het hospice op www.facebook.com/hospicedeliefde of via Instagram: @hospicedeliefde.