Zaterdag 29 mei staken leden van Lions Rotterdam-Zuid de handen flink uit de mouwen in de tuin van Hospice de Liefde aan de Kapelweg 298 in Rotterdam Zuidwijk.

Een zevental enthousiaste Lionsleden deden mee aan de landelijke actiedag NLDoet. Ze hebben de rozenperken bij de entree van het hospice onkruidvrij gemaakt en een aantal tuinsets geschuurd en opnieuw in de beits gezet. Het resultaat mag gezien worden. Voor de gasten die hun laatste levensfase in het hospice doorbrengen, is genieten van het uitzicht op de tuin en boomgaard of met familie of vrienden even buiten kunnen zitten heel waardevol.

De tuin van Hospice de Liefde bestaat uit een vaste plantentuin, borders met rozen en hortensia’s, een moes- en kruidentuin, kas en boomgaard. Onderhoud vraagt veel tijd en energie. De werkgroep tuin is dan ook heel blij met de groene hulp van de Lions.

Als vrijwilliger aan de slag bij Hospice de Liefde?

Vrijwilligers zijn altijd welkom bij Hospice de Liefde. Heb je interesse, wil je sfeer komen proeven en komen ervaren wat er zo al te doen is? Onze zorg, kook en tuinvrijwilligers vertellen je graag over hun werk en hun motivatie om als vrijwilliger bij Hospice de Liefde betrokken te willen zijn.

Neem voor het maken van een afspraak contact op met onze coördinator via info@hospicedeliefde.nl